Yoxsulluğun
və səfalətin kodeksi
MARKO
ÇERVETTİ
yazıçı (İtaliya)
Varlı onun sərvətinin necə çoxaldığını görmək istəyir, bunu seyr etməkdən həzz alır. Kasıb bu vəziyyətin
əsl
həddini təsəvvür edə bilmir və onda paxıllıq yaranır. Amma müasir cəmiyyətdə varlı
virtual sərvətlər toplayır,
onun yeganə əlaməti isə – miqdarıdır. Yığılmış uğur meyvələrini öz gözləri ilə görə bilməmək xəsisliyə və
daha çox sərvət toplamaq arzusuna gətirir. Belə cəmiyyət tarazlığını itirir: bir tərəfdən, aclıq və paxıllıq, digər
tərəfdən - tamahkarlıq və tanrılıq iddiası.
Mülkədar sakit yata bilmir, bankda mötəbər hesab sahibi özünü qorunmuş hiss etmir. Buna görə də yaşayış keyfiyyəti həmişə sərvətlə bağlı
deyil.
Yoxsulluq və
səfalət eyni şəraitdə doğulur,
amma müxtəlif təbiətə malikdir. Yoxsulluq – maddi nemətlərin yoxluğundan yaranmış vəziyyətdir, səfalət – ağıl vəziyyətidir, hətta rifahın gəlişiylə o yox olmur. Yoxsulluqda doğulmuş insan öz vəziyyətindən istifadə edə bilir, səfalət
içərisində doğulmuş çətin ki, dilənçi
olmağı dayandıracaq. Fərqləndirici amil – ləyaqətdir: yoxsul ləyaqətlə, amma qənaətlə
yaşayır, dilənçi ləyaqət nə olduğunu bilmir, dilənçilikdən başqa heç bir başqa
həyat haqqında düşünmür. Ləyaqət – insanın təbiətlə və öz bədəni ilə dialoq apardığı
dildir. Əgər bu dialoq uzun müddət davam
edirsə, insan özünü dərk etməyi dayandırır. Əgər dialoq kəsilirsə, onda təbiət
üstün gəlir. Bu səbəbdən ləyaqət əxlaqlı
insana məxsusdur və ona nə vəzifələrə ,nə rütbələrə , nə də həyat şərtlərinə
diqqət yetirməməyə kömək edir.
Müasir insan cəhalət içərisində yaşayır, böyük
miqdarda informasiya çoxluğuna görə o
reallığa kritik yanaşma bacarığını itirir, müxtəlifliyə görə
şeylərin mahiyyətinə varmağı dayandırır, köhnə fikirlilik onu düşünməyə
qabiliyyətsiz edir. Bu vəziyyət onu
ideal manipulyasiya obyektinə çevirir: hər
şey onu gözləyir – ağır həyat, çarəsizlik.
Pulsuz
70 yaşa kimi yaşayacaqsan, hətta daha az. Pulla 80 yaşa qədər. Müdrikliklə – 90 il.
Pulsuz
sən bədbəxtliklər qarşısında
silahsızsan. Pulla sən sağlamlığın sərvətlərinə sahib ola bilərsən. Müdriklik bədbəxtliklərdən qaçmağa, sağlamlıq əldə etməyə, israfçılıqdan özünü saxlamağa və yeniliklərə uyğunlaşmağı öyrənməyə kömək edir. Kim dərmanlara həddindən artıq ümid edir, zəifləyir və vaxtından əvvəl ölür. Kim müalicə olunmur, özünə ağır qocalıq
qazanır. Yeməyi və içkiləri dəqiq seçmək lazımdır: seçim instinktə və ya mədəniyyətə əsaslanaraq olur. Kimdə
həm instinkt, həm də mədəniyyət inkişaf edib, o, düzgün qidalanmağı bilir və
qocalana kimi xəstəlik bilmədən yaşayır. Kim ki, yalnız instinktə etibar edir, qidalanmanın bütün incəliyini
anlamır və öz şəxsi avamlığının qurbanı olur. Kim yalnız mədəniyyətə etibar edir, öz ehtiyaclarını doqmalara dəyişir və ənənələrin əsiri olur. Kim özündə nə mədəniyyəti, nə də instinkti inkişaf etdirmir,
cəmiyyətin görünməyən gürzünün altında olur və daha az və pis yaşayır. Buna görə dünyanı dərk etmək və öz bədən dilini anlamaq bacarığı,
birlikdə, yaxşı və müdrik qidalanmağın, və nəticədə uzun həyat yaşamağın yeganə
üsuludur.
Ənənəvi cəmiyyətdə varlılar kök idilər, kasıblar – arıq. Bu gün şəhərlərdə normal məhsullar almaq və sağlam qida qəbulu üçün vasitələr olmadığından xeyli kökəlmiş kasıb yaşayır. Varlılar isə əks səbəbdən arıqdır. Buna görə birincilər az yaşayırlar və xəstəliklərdən əziyyət çəkirlər. İkincilər isə daha uzun yaşamağa müvəffəq olur.
Gənclər üçün perspektivlər və müstəqillik lazımdır, onlar ünsiyyətdən və seksdən həzz almalıdırlar. Amma perspektivlərdə onların reallaşdırılması üçün imkanlar olmalıdır. Perspektivlərsiz həyat səhv istiqamətdə hərəkət edir. Perspektivləri reallaşdırmaq imkanı olmadan bütün həyat məyusluq içərisində keçir. Ancaq perspektivlər və ambisiyalar insanın qabiliyyətlərinə əsaslanmalıdır. Buna görə onların reallaşdırmasına gedən yolda ilk addım özünün və qabiliyyətlərinin sərhədlərini tanimaq
olmalıdır. Bundan başqa, cəmiyyət istənilən üsulla gənclərin ambisiyalarını dəstəkləməlidir,
əgər gənclər özünə iş tapmaq imkanına malik deyillərsə, onlar bu cəmiyyətdə öz yerini necə tapacaq?
Cavanlar işə sərf edilmiş səylərə uyğun olaraq kompensasiya olunmadan necə sağ qala bilərlər? Əgər iş
üçün tələb olunan bilik səviyyəsi gəncin bilik səviyyəsindən çox aşağıdırsa, o özünü
necə təsdiq edə bilər? Perspektivlərsiz yoxsulluq insanı
öz qucağına alır, və səfalət artıq qapıya döyür. Gənclərə özünü təsdiq
etmək haqqı verməyən cəmiyyət, – xəstə cəmiyyətdir, ona rəhbərlik edən isə – fərasətsiz
və öz yerinə layiq olmayan rüşvətxordur.
Valideyn evindən azad olmaq arzusu – labüddür, və ona
mane olmaq lazım deyil. İstənilən canlı varlıq valideynlərindən azad olmaq və
yeni ailə yaratmaq üçün doğulmuşdur. Bunu etmək üçün ilk addım – öz evinə sahib olmaqdır. Ev cavan
insana yetkinləşməyi və sərbəst olmağı öyrədir. Evsiz cavan insan solmağa başlayır, özünü şəxsiyyət
kimi,cəmiyyətin üzvü kimi reallaşdırmadan
tez qocalmağa başlayır. Sağlam cəmiyyət gənclərə əlçatan mənzil tapmağa kömək
edir. Deqradasiyaya gedən cəmiyyət mənzil
qiymətlərini qaldırır, maaşları azaldır
və heç bir kömək etmir. Belə cəmiyyətin siyasətçiləri xəsisdir və yalnız şəxsi
xeyiri haqqında düşünürlər. Əgər ev yoxdursa,
perspektiv də yoxdur. Əgər perspektiv yoxdursa, nə sərvət olacaq, nə də çiçəklənmə,
yalnız yoxsulluq və səfalət. Bu cəmiyyətin laxlamış, etibarsız vəziyyətidir.
Cəmiyyətin gənc
üzvü onun digər üzvləri ilə münasibətləri inkişaf etdirməlidir. Kim ünsiyyət saxlamır –
oxumur. Kim oxumur – tərəqqi etmir. Kim tərəqqi etmir – məyus olur. Kim məyus olur
– səfalətə düçar olur. Vicdana malik cəmiyyət ünsiyyət üçün şərait və imkan
yaratmağın qayğısına qalır. Tamam çürümüş cəmiyyət əlaqəni pozmaq üçün mümkün olan hər şey edir. Pozulmuş əlaqə
cəmiyyətin boşluqlarının yaranmasına gətirir.
Boşluqlar izolyasiya yaradır. İzolyasiya–
dövlətin cəmiyyəti tabelikdə saxladığı zəncirlərdən biridir.
İnsan inkişaf etməlidir. Ədalət prinsiplərinə əsaslanan
cəmiyyət təcrübə toplamağa imkan yaradır. Təcrübə – biliyin doğulduğu materialdır.
Bilik cəhaləti müəyyən etməyə xidmət edir. Cəhaləti tanıyan insan dünyasını dərk edir. Kim cəhalət qandallarını atır və onun mahiyyəti dərk edir, o təbiəti dərk edir. Gizlədiləcək şeyləri olan cəmiyyət
təhrif edilmiş təcrübə qoyur. Təhrif edilmiş
təcrübə yanlış təcrübə yığımını bildirir. Yanlış təcrübə – xarab hakimiyyətə cəmiyyət üzərində nəzarət aləti kimi xidmət edir.
Televiziya
– cəhalətin mövcud olmasına icazə verməyən
yanlış təcrübənin simvoludur.
Cəhalət
– televiziyaya mane olmağın yeganə üsuludur. Həqiqi təcrübə predmetin müxtəlif nəzər nöqtələrindən öyrənilməsini nəzərdə tutur, təhrif edilmiş təcrübə isə predmetə uzun müddət və fasiləsiz baxmaqdan
yaranır.Televiziya şöhrətin və uğurun kriteriyalarını calayır. Amma burada hər
şey baş-ayaqdır: müvəffəqiyyət haqqında
bütün yerdə qalan digər şeylərin müvəffəqiyyətsizliyini vurğulamaq üçün,şöhrət
haqqında bütün digər şeylərin cüzi olduğunu vurğulamaq üçün danışırlar .Kim ki,
müvəffəqiyyətə cinayətkar metodlarla
çatır, hər kəs tərəfindən heyranlıq obyektinə çevrilir, yalanın köməyi ilə məşhurlaşan
biri hamı üçün nümunə göstərilir.
Kim televiziyaya inanır, onun yalanının
surroqatı olur. Kim teledebatları izləyir, reallıqdan uzaqlaşır. Deyirlər ki,
televiziya tamaşaçının görmək istədiklərini göstərir. Əslində televiziya daha
da aşağı səviyyəli həqiqətləri insanlara
sırıyır, o ən aşağı instinktlərlə oynayaraq şəxsiyyətin inkişafını tormozlamağa
çalışır. Televiziya – ən böyük qəddarlıq və nəzarət vasitələrindəndir.
Mədəniyyət – bir neçə yaradan və xeyli istifadəçidir.
Azsaylı yaradıcılar məhsulları yaradırlar.
İstifadəçilər məhsulları müzakirə edirlər və nəticə çıxarırlar. Mədəniyyətin biokütləsi
məhsullarla və onların müxtəlifliyi ilə qidalanır. Cəmiyyətin strukturu bu rolların
bölgüsüylə ayrılmaz surətdə bağlıdır. Yaradanların
sayı getdikcə artır, istifadəçilər – azalır: əmək – çoxluq tərəfindən yaradılan məhsuldur; virtual sərvət isə azlıqlar tərəfindən yaradılır.
Azlıqlar məhsullardan virtual sərvəti yaradır
və onu çoxluğun əməyinin nəticələrinə dəyişir.
Bu halda azlıq tamamən real
şəkildə varlanır və zəngin adlanır, çoxluq isə həmin vaxt virtual olaraq varlanır və kasıb adlanır.
İqtisadi böhran – real sərvətlərin virtual sərvətlərə mübadiləsi
prosesidir, o qaçılmaz və, sözsüz ki, planlaşdırılmışdır. Böhran – bu məzhəkənin kulminasiya anıdır: çiçəklənmə vaxtı
mənimsənmiş virtual sərvətlər real sərvətlər şəklində azlığın əllərinə qayıdır.
Kasıblar çiçəklənmə haqqında xəyallarının
gerçək olması üçün işləyirdilər, amma böhran
onları bu imkandan məhrum etdi.
Millətlərin ÜDM-u – varlıların gəlirlərinin səviyyəsidir. Kim kimin idarəsi
altında olduğunu bilmirsə, o aldadılır və
özbaşınalıq içərisində yaşayır. Dövlətin
inkişafı prinsipləri kimə yaxından tanışdırsa,
onlardan istifadə edir və onlar tərəfindən istifadə edilir. Kim ki sistemi rədd
edir, onun çıxışı olmadığını anlayır. Kim anlayır, obrazlarla izah edir. Kim
anlamır, hər şeyə inanır.
Sistem itilənmişdir, insanların seçimi onu dəyişmək
bacarığında deyil. Və baş verənlər artıq təsadüf kimi görünmür: kim ki xoşbəxt
qurtuluşa inanır, məyus halda öləcək,
kim uyğunlaşa bilir, bütün həyatı boyu özünü aldadacaq.
Qoy kim ki, hələ ölməyib,sağ qalsın.
Tərcümə etdi Günel Muradova