“Arzulamaq lazımdır,
amma o şərtlə ki, öz arzularımıza inanaq. Real həyatın diqqətlə öyrənilməsi,
bizim müşahidələrimizin arzularımızla
müqayisəsi və arzularımızın dürüst şəkildə
həyata keçirilməsi şərtilə”.
V.İ.Lenin
Lenin
Nyu-Yorkda. İtalyan mütəffəkiri Antonio Neqrinin bir neçə il əvvəl yazılmış,
amma hətta həmin vaxt belə bizim cəmiyyətin inkişaf ənənələrini ifadə edən gözəl məqaləsi belə adlanırdı.
İctimaiyyətlə əlaqələr işə çevrildikdə siyasət istehsala qarışır. Əgər siyasət
özünü ictimaiyyətə göstərmək deyilsə, bəs nədir? Istehsal siyasətə aid edilən
xarakteristikalar vasitəsilə təsvir olunduqda nə baş verir? Kim dövlətin
iştirakını istehsalın mənbəyi kimi digərlərindən daha yaxşı başa düşdü ?
Publisist.
Bütün istehsal məkanı istismar üçün yerə çevriləndə şəhərlər qaynayan istehsala çevrilir. Bizim əməyə münasibətimiz, və bununla bərabər bizim ətraf mühitlə münasibətimiz görülən iş və məşğuliyyət arasında daha əvvəl mövcud olan əlaqəni qarışdıraraq dəyişir. İş artıq istehlaka qarışır və sonsuz zaman müddətində davam edir, sutkada 24 saata qədər. Bu yaxınlarda öyrəndik ki, telekommunikasiya şirkəti üzərində öz adı olan cədvəli Madriddə metro xəttlərindən birində yerləşdirib. Burada yeni heç nə yoxdur, futbol liqası banklardan birinin adını daşıyır, bəzi teatr və konsert zalları onlara sponsorluq edən ticarət markalarının adı ilə adlandırırlır. Oxşar ictimai istehsal müstəmləkəçiliyi təkcə özünü kolektiv düşüncədə möhkəmləndirməyi və müştəri cəlb etməyi arzulayanların adı ilə bağlı olan şəxsi həyatımıza və ictimai münasibətlərə soxulur.
Bütün istehsal məkanı istismar üçün yerə çevriləndə şəhərlər qaynayan istehsala çevrilir. Bizim əməyə münasibətimiz, və bununla bərabər bizim ətraf mühitlə münasibətimiz görülən iş və məşğuliyyət arasında daha əvvəl mövcud olan əlaqəni qarışdıraraq dəyişir. İş artıq istehlaka qarışır və sonsuz zaman müddətində davam edir, sutkada 24 saata qədər. Bu yaxınlarda öyrəndik ki, telekommunikasiya şirkəti üzərində öz adı olan cədvəli Madriddə metro xəttlərindən birində yerləşdirib. Burada yeni heç nə yoxdur, futbol liqası banklardan birinin adını daşıyır, bəzi teatr və konsert zalları onlara sponsorluq edən ticarət markalarının adı ilə adlandırırlır. Oxşar ictimai istehsal müstəmləkəçiliyi təkcə özünü kolektiv düşüncədə möhkəmləndirməyi və müştəri cəlb etməyi arzulayanların adı ilə bağlı olan şəxsi həyatımıza və ictimai münasibətlərə soxulur.
Ticarət
markalarının bizim bioqrafiyamızda necə iz qoyması haqda təbəssümümzü,narahatlıqlarımızı,arzularımızı
və xatirələrimizi təsvir etdiyimiz antiutopiyadan pisi yoxdur. Sağlam düşüncənin və ya kollektiv idrakın bu
ifadəsini necə izah etməyimizdən asılı olaraq köləlik və ya azadlıq vəziyyətini
almaq olar. Mobil telefon – eyni zamanda
həm bizim bütün zamanımızı udan sonsuz yığım konveyeridir, həm də kapitalizm dəyərləri sisteminə müqavimət göstərməyə
imkan verən çox rahat ünsiyyət vasitəsidir. Biz bu haqda əvvəldən bilirdik,
amma yorulmaq bilməyən türklər bu istiqamətdə daha bir addım atdılar: onlar
kodu dəyişib, Google axtarış sistemində
olan xəritəni nümayiş zamanı polisin yerdəyişməsini izləmək üçün istifadə edirlər.
Virtual pul axınınına yaxşı nəzarət etmək üçün düşünülmüş kredit kartlarının
hesablanmasında istifadə olunan avadanlıq etiraz aksiyaları haqda məlumatları
gizlədən KİV-ni maliyyələşdirən banklara qarşı etiraz edən xırda alverçilərin əlində etiraz alətinə
çevrilmişdir. Onlar bu avadanlığı istifadə etməkdən imtina edirlər və bank müəssisələri
ilə müqavilələri pozurlar.
Türklər yüksək
təşkilatçılıq bacarığı göstərdilər. Sosial şəbəkələr və informasiya
texnologiyaları baş verənlərin səbəbi yox, alətidir. Öz-özlərinə onlar heç nə
izah etmirlər, işçi alət kimi onların
funksiyalarını başa düşmək üçün onların özünü izah etmək lazımdır. Yuxarıda
qeyd edilmiş səbəblərdən birincisi
onların istifadəsini sosial təsir kimi gözdən keçirir və gəlir qazanmaq üçün
vasitə hesab edir. İkinci isə bu şəkildə kapitala əks təsir göstərərək, sosial
avtonomiya və kollektiv innovasiya imkanlarını genişləndirir.
Amma bütün
bunlarla Leninin və publisistlərin nə əlaqəsi var? Lenin gördüyü işlərə görə yaşayır,
zamana görə yox. O özündə hərəkətsizliyə qarşı siyasi iradəni ifadə edir, yeni
strategiya hazırlayır,yeni şuarlar irəli sürür, istehsal münasibətlərini siyasi məzmunla doldurur. Qoxunu seçmək üçün
vasitələr maraqlıdır, bolşeviklərin hiss edə bildikləri qoxunun özü yox.
Görünür, hər şeyi istehlaka olan həvəslə izah edən publisistlər , müasir leninçilər bunu başa
düşdülər. Onlar sosial və kollektiv sənətdə parazitlik edən, əmtəə
diktaturasının qurulmasına can atan kapitalist əksinqilabının avanqardlarıdırlar.
Sen-Simonun işçilərin
“maarifçiliyin” mülkiyyətçilərə məxsus olması ilə razılaşmalı olmalarını
bildirən fikri heç vaxt doğru olmamışdır. Amma bugün daha aydın görünür ki,
hakimiyyətdə olanları məhz ictimaiyyət aydınladır. Demokratiyadan danışmaq “ hakimiyyət elmliliyə uyğun olaraq bölünməlidir” fikrini sübut etməyə
çalışmaq deməkdir. İstənilən publisistin
ən böyük ilhamı öz gücünü qarşısıalınmaz insan ehtiraslarından, mövcud nizama qarşı kollektiv üsyandan alır.
Ağıllı kütlə publisistləri materialla təmin edir, hansını ki, publisistlər məzmunları
başlıqlarda saxtalaşdırmaqla işləyirlər.
Müasir solların müəyyən hissəsi keçmiş üçün nostalqiya çəkərək dünənki günlə
yaşayır. Onlar reallığı qəbul etmək və keçmişin deyil, gələcəyin sosial
inqilabında mövqə seçmək vəziyyətində deyillər.
Lenin – Stalinin əmri ilə balzamlanmış mumiya deyil.
Publisistlər bunu yaxşı başa düşdülər, ona görə də onların əsas hədəf obyekti
istehlak inqilabları ilə doldurmaq istədikləri insan ürəyi oldu. Sən xüsusiyyətlərini
təyin edən və səni şizo-iqtisadiyyatın, kapitalizm sürətinin azğın ritmini dəyişərək
öz-özünə gəzən ayaqlar üstə duran əşyaya
çevirən ideyaya,obraza yaxınlaşmaq üçün nəsə bir şeylər alırsan.
Sosial ziddiyyətlərdən parçalanan İspaniyada mədəniyyət
sənaye konveyerinə çevrilərkən, kütlələrin ağlı
üçün aparılan mübarizə əsas xarakter qazanarkən istehlak mədəniyyəti üzərində qurulmayan münasibətlər çox azdır və
təzyiqlərə məruz qalır. Qarşıda xalq qəzəbini
öz sevinci və qəzəbi ilə tamamilə oyatmaq üçün bazardan ictimai ideyalara keçid
və hərəkətlər, jestlər,sözlər, obrazlar və emosiyalar vasitəsilə kollektiv
düşüncəyə daxil olmaq məsələsi dayanır. Bu kiçik miqyaslı hərəkətlərə tamamilə
uyğundur və vacib kombinasiyadır. Gündəlik həyat, dini inancların və fikirlərin
müxtəlifliyi bir nöqtədən çıxsa belə, iki tamamilə fərqli forma ala bilərlər.
Tərcümə Günel Muradova
Комментариев нет:
Отправить комментарий